keskiviikko 3. huhtikuuta 2013

Laskusuhdanne

Jei, oodi tippuneille kiloille!

Eilispäivä rakentui pitkästä duunipäivästä, ostin piruuttani uuden askelmittarin ihan vaan mielenkiinnosta täällä duunissa lompsittuja matkoja mitatakseni; huomenna voisin muistaa sen ottaa mukaankin!

Kävin iltasella ihan kuolleena Zumbailemassa ja nostihan se sykettä kivasti ja meininki oli myös vallan kiva. Zumbailun jälkeen pusertelin vielä vatsoja salin puolella ja tein venytyksiä ja vanutuksia.

Koska kerrankin olin ajoissa liikenteessä, hikoilin parikymmentä minsaa infrasaunassa ja varmaan näiden kaikkien yhteisvaikutuksella (+ sillä, että syöminen ei vallan karannut käsistä) näytti vaaka tänä aamuna kaksi kiloa vähemmän kuin eilen! :DDDD

Ja mitä tulikaan syötyä:

Aamiainen: Cambridgepirtelö, pari omegakolmosta ja Battery Stripped autossa matkalla töihin
Lounas: Vaniljaskyr
Välipala: Pepsi Maxia
Päivällinen: 1dl raejuustoa ja muna
Ennen reeniä: Omena ja Battery Stripped
Iltapala: Teetä ja suuri himo isännän lihapiirakoita kohtaan

No ei kovin terveellistä, ja pyrkimykseni elää lähes pelkästään pirtelöillä ei nyt taaskaan oikein ottanut tulta alleen, mutta ainakin proteiinien ja hiilareiden suhde ehkä oli mielestäni kunnossa. Olen muuten huomannut, että se, etten jää kotiin "aamupalalle", vaan otan batteryn ja pirtelön autoon työmatkalle, motivoi jättämään sen "oikean" aamiaisen välistä. Tiedä sitten, kuinka järkevää pitkässä juoksussa on se, että ei istu aterioimaan, mutta jos se saa minut laihtumaan, niin mietitään sitä sitten myöhemmin...

Ei oo enää pitkä matka siihen, kun saan lunastaa 100 kg:n palkintoni, rakennekynnet! Mulla on niin heikot kynnet, että koukutuin akryyleihin heti, kun ne syksyllä otin. Nyt, kun päätin oikeasti tsempata tän elämäni kanssa, kasvatin ne ulos ja päätin, että 100kg:n palkintona saan ottaa ne takaisin :D

Kuva täältä

4 kommenttia:

  1. Kamalaa, toi ruokavaliosi heittää härän pyllyä :O Ethän sä voi noin lähtee kohti terveellisempiä elämäntapoja ja laihdutusta. Toki ymmärrän et tollanen nutraustyyli olisi hyvä max 2 kuukautta, mutta sitten pitäisi pysyä niissä että saa tarvittavia ravinteita.

    Toi tämän hetkinen valio näyttää niin huonolta :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Armahin Anonyymi, mä tiedän, yritän juurikin löytää tasapainoa "järkevälle" syömiselle, joka tiputtaa painoa. Sen jälkeen ku ei oo paljoa kattellu mitä suuhunsa laittaa, se on hieman hankalaa, mutta practice makes perfect! :)

      Poista
  2. Kannattaa panostaa aamupalaan ja lounaaseen, silloin illalla tulee harvemmin mitään mässäilyhimoa. Kaurapuuro sokeroimattomalla keitolla on hyvä valinta. Ja suolapähkinät kannattaa vaihtaa ihan suolaamattomiin cashew-pähkinöihin vaikka. Ei niitäkään toki kolmea kourallista saa vetää vain ihan parikymmentä kappaletta. Itsekin olen opetellut syömään uudella tavalla viimeisen vuoden ajan ja tällaiset pirtelödieetitkin tullut kokeiltua. Näiden jälkeen on sitten kilot tulleet kaksinkertaisena takaisin. Panosta protskuihin, eli lisää raejuustoa, kananmunia, rahkaa ja vähärasvaista lihaa. Vihanneksia kannattaa puputtaa ainakin kaksi kertaa päivässä että täyttyy se 500g. Jätä batteryt ja pepsi maxit pois ja juo tilalla vettä ja vichyä. Cokis zero ja battery oli mun lemppareita, mutta kuulemma nuo makeutusaineet vaan kiihdyttää ruokahalua, eli ne kannattaa lempata heti alkuunsa. Tsemppiä sulle ruokavalion kanssa! Tosi ahkerasti reenailet ainaki et sillä saralla et tsemppiä varmaan tarvi ;)

    VastaaPoista
  3. Heippa! Minäpä olen innostunut sun blogin ansiosta kanssa muuttamaan elämäntapaani. Olen aloittanut liikunnan josta nyt jopa oikeasti nautin. Käyn kuntosalilla taas muutaman vuoden jälkeen ja sen lisäksi olen aloittanut lenkkeilyn. Mulla on pieni vauva joten joka päivä kun laitan hänet päiväunille käyn lenkillä, noin tunnin lenkillä. Olen myös aloittanut juoksun, pikku hiljaa oman kunnon mukaan ja toivon että vielä tulee päivä kun jaksan juosta esim 5km. En noudata mitään tiettyä dieettiä vaan olen vähentänyt sokerin ja vaaleat leivät yms lähes minimiin, mutta, olen antanut itselleni luvan syödä kylässä sitä mitä tarjotaan ja silloin tällöin jätskin tai pari palaa tummaa suklaata tms.
    Olen tässä vuosien aikana kokeillut millon mitäkin dieettiä ja kieltäytynyt totaalisesti herkuista mutta nyt tuntuu että olen löytänyt oman juttuni ja painoakin on pudonnut 2,5 kg parissa viikossa. Vettä juon pari litraa päivässä vähintään.
    Muista että jos syöt liian vähän, alkaa elimistö säästöliekille etkä laihdu.

    VastaaPoista

Kiva kun jätät kommenttisi! :)

Kommentit tulevat näkymiin välittömästi, ja mitään sanalaatikoita ei tarvi sit tihrustella! :)